środa, 28 maja 2014

Wierszowo - 'Pod parasolem'

A więc...
Dziś pora na wierszowo. Wena przyszła, gdy wracałam w dzisiejszej ulewie ze szkoły do domu. Oczywiście... Pod parasolem. Przypłaciłam to solidnym przeziębieniem, ale dla tego wiersza warto było. Nawet mi się podoba, a u mnie samouwielbienie moich prac zdarza się rzadko.

'Pod parasolem'

Pod parasolem,
Przed światem schronieni.
Pod parasolem,
Przed wyrażaniem siebie zlęknieni.

Przezroczyste krople.
Słabe. I wątłe.
Uderzają cicho o parasol.
Próbują go rozbić.
Dotrzeć do Ciebie.
Ale Ty im nie pozwolisz.

Pod parasolem,
Twa twarz w zmroku skryta.
Pod parasolem,
Lęk Ci gardło chwyta.

Strząsasz z ręki samotną kroplę.
Spada na ziemię.
Cicho. Cichutko. I zapominasz.
Nie widzisz tych, co próbują Ci pomóc!
Nigdy ich nie dostrzeżesz.
Głupcze!
Ślepcu.
Pustaku...

Pod parasolem,
Taki sam jak inni.
Pod parasolem,
Ty kopio innych!

(to można traktować, jako dokończenie wiersza, albo i nie. Zależy od gustu i odczuć.)

Wchodzisz do domu.
I co?
Coś się zmieniło?
Nadal taki sam jesteś.
Nadal inne jest gorsze.
Nadal wszystko co sztuczne i podrabiane nie jest Tobie obce.

Co tu więcej mówić... Aha, jeszcze jedna sprawa. Koleżanka (Julia) niechcący wysłała swojemu panowi od polskiego moje opko, jako swoje wypracowanie. Jeśli pan to czyta, proszę nie traktować tego jako plagiat, to był wypadek:) ja o wszystkim wiem.
Pozdrawiam
Snow White Queen

5 komentarzy:

  1. Fajny wiersz, mnie się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie, podoba mi się zwłaszcza początek :)
    Jest chyba tylko jeden błąd, w 5 strofie:
    Tacy sam jak inni - Taki sam lub Tacy Sami
    A tak właściwie, to byłam dzisiaj na Twardej :) Szkoda, że Cię nie spotkałam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiersz jest super(extra, amazing... nie wiem jak go nazwać). Czekam na więcej wierszy, bo wbrew temu co mówisz, pisanie wierszy nie wychodzi Ci źle :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Tobie wychodzą złe wiersze? TOBIE? Chio, muszę z Tb popracować nad samooceną! Masz ją zdecydowanie za NISKĄ!
    Piękny wierszyk, zresztą jak zwykle (to okrutne, że masz tyle talentu, a ja wcale), kocham tę wrotkę:
    Pod parasolem,
    Taki sam jak inni.
    Pod parasolem,
    Ty kopio innych!

    Raduj się Chio, do tej pory żadnej zwrotki w żadnym wierszu nie kochałam <3 Twój jest pierwszy.

    Co jeszcze miałam dodać... Ah tak, szantażystka z Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba. Jest bardzo w Twoim stylu, uwielbiam jak powtarzasz "Pod parasolem", a treść jest taka prawdziwa. Świetnie dobierasz słowa, tak jakbyś komponowała jakąś nieziemską melodię. Ty to masz poetycki charakter. "Pod parasolem". Ta nazwa na długo będzie mnie prześladować, :P.

    OdpowiedzUsuń